Sabtu, 18 Oktober 2008

BTN (Biro Tatanegara)



Salam…dan salam pertemuan,nukilan kali ini ,ooopsss…..sebelum tu aku nak tanya kacak tak orang yang pakai baju warna biru tu????,korang nak tahu itu lah aku,gambar kenangan ini aku tangkap sewaktu aku join program BTN@Biro Tatanegara,Marang,best tau tapi….sosial cikit,tapi hidup kita berdasarkan pengalaman,tanpa pengalaman siapalah kita.






Peserta yang pergi waktu tu seramai 40 orang,yang herannya dan ajaibnya 38 perempuan 2 orang lelaki ,termasuk lah Seorang Hep&Staf cosmo…ha kalau korang tengok gambar diatas,disebelah kanan Amal(Staff Suk) dan disebelah kiri bro wan seorang sektariat dan sekarang ni,menetap di kuala lumpur dan bekerja disana.



Yang nie aku lemah,dah la PLKN (program latihan khidmat negara) aku tak dipilih,bila naik aku rasa macam terbang diawangan-awangan, best tau!




Ni la group aku….bleh la dikatakan group kedua yang terbaik …ha kalau korang nak berkenalan bleh la..tapi 2 orang jer yang aku tahu..yang pakai tudung coklat tu sahabat aku nama dia za student cosmo kb sama dengan aku,dan yang letak tangan atas bahu za tu an….sahabat karib aku,dia student cosmo Terengganu..jiwa dia sama macam aku “sempoi”..

Kat sana aku diajar untuk bekerjasama dalam kumpulan ,dan yang peritnya aku ditanya pasal sejarah,undang-undang Negara….tapi bagus gak, kalau bukan diorang yang tanya siapa lagi????




Ok gambar ni sewaktu “jungle tracking”…fuh letih wooooo!!!!!





Gud nite sayang………!

Aku teringat 1 lirik lagu sewaktu kene “ragging” kat sana……


I have a friend is Tommy

Tommy have a friend is Gorilla

Gorilla have a friend is Group 5

Now is how they dance……


Maka menarilah group aku untuk tunjuk “skill dance” masing-masing..






Yang “free hair” sebelah aku ni,pengerusi majlis waktu kat sana,aku dan dia dipilih sebagai pengerusi majlis,so sama-sama pegerusi majlis lah bergambar ni…






Ok,semua dah dapat sijil…..so boleh la bertolak balik….!!



kembali ke halaman utama






Tiada ulasan: